Privacy

Privacy


PRIVACY STATEMENT

Wie zijn wij?
Van Dal Assurantiën heeft als hoofdactiviteiten, het adviseren over en het
bemiddelen in financiële diensten en producten. Bij deze dienstverlening aan klanten
verwerken we een veelheid van persoonsgegevens. Onze contactgegevens zijn:
• telefoon: 024-6415030
• e-mail: info@vandalassurantien.nl
• website: www.vandalassurantien.nl
• postadres: Postbus 53, 6600 AB WIJCHEN
• bezoekadres: Europaplein 15, 6602 GV WIJCHEN

Waarom dit statement?
Wij zijn ervoor verantwoordelijk om uw persoonsgegevens zo goed mogelijk te
beschermen. Wij moeten daarbij voldoen aan de eisen van de privacyregelgeving.
Wij willen o.a. transparant zijn over de soorten gegevens die we verwerken, de
doelen voor de verwerking, met wie wij gegevens delen en welke rechten u heeft ten
aanzien van uw gegevens. In dit Privacy-statement informeren wij u hierover. Heeft u
na het lezen van dit document nog vragen? Neem dan contact met ons op.

1. Soorten gegevens
1.1 Wij verwerken (mogelijk) de volgende persoonsgegevens van u:
• contactgegevens, zoals naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, en
emailadres;
• leeftijd, geslacht, burgerlijke staat;
• gegevens met betrekking tot paspoort, rijbewijs of een ander identiteitsbewijs
(soms vragen we om een kopie van een identiteitsbewijs);
• gegevens over dienstverband, inkomen, beroep en werkgever;
• gegevens over financiële situatie, vermogen, en eventuele schulden;
• gegevens over huidige financiële producten, zoals bankrekeningen of
verzekeringen;
• bijzondere persoonsgegevens, bijvoorbeeld gezondheid (in sommige
gevallen);
• gegevens over eventuele strafrechtelijke feiten, fraudeaspecten (indien
relevant);
• gegevens ingediende claims/claimhistorie;
• overige gegevens
1.2 Wanneer wij gezondheidsgegevens of strafrechtelijke gegevens verwerken,
doen wij dat uiterst zorgvuldig, en doorgaans alleen met uw toestemming.

2. Doelen van de verwerking van gegevens
2.1 Wij verwerken uw persoonsgegevens gericht op o.a. de volgende activiteiten in
onze onderneming:
• het beoordelen en accepteren van potentiële klanten;
• het (laten) beheren van onze relatie met (potentiele) klanten en bezoekers;
• het beheren en uitbreiden van ons klantenbestand;
• het sluiten en uitvoeren van overeenkomsten;
• het verrichten van analyses van persoonsgegevens ten behoeve van
statistische doeleinden en het gebruik van een archiefbestemming;
• het uitvoeren van (gerichte) marketing en promotieactiviteiten om een relatie
met een (potentiele) klant tot stand te brengen, in stand te houden of uit te
breiden;
• het voldoen aan wettelijke verplichtingen;
• het versturen van nieuwsbrieven of informatie van specifieke aard.

3. Rechtsgronden voor verwerking van gegevens
3.1 Wij gebruiken tenminste een van de volgende gronden voor de verwerking van
uw persoonsgegevens:
• het uitvoeren van een overeenkomst voor een financieel product of een
financiële dienst;
• het kunnen voldoen aan een wettelijke verplichting die op ons rust,
bijvoorbeeld het voldoen aan onze wettelijke zorgplicht gedurende de looptijd 
van een financieel product dat via onze bemiddeling tot stand gekomen is of
het voldoen aan wettelijke termijnen voor het bewaren van gegevens;
• de uitdrukkelijke toestemming die u heeft gegeven om gegevens te verwerken
voor specifieke doeleinden. Deze toestemming kunt u altijd weer intrekken;
• voor de behartiging van onze gerechtvaardigde belangen in het kader van
onze bedrijfsvoering of die van een derde. Wij maken hierbij steeds de
afweging tussen uw belangen en die van ons. Onze belangen betreffen onder
andere de zorgvuldige uitvoering van overeenkomsten met u, het
onderhouden en eventueel uitbouwen van onze klantrelatie via eventueel
direct-marketing en/of profilering gericht op marketing.

4. Opslag en bewaartermijn van persoonsgegevens
4.1 Wij bewaren uw persoonsgegevens alleen zolang en voor zover wij deze nodig
hebben. Gegevens die wij noodzakelijkerwijs nodig hebben bewaren wij in ieder
geval gedurende de looptijd van onze relatie of overeenkomst.
4.2 Als onze relatie of overeenkomst eindigt dan bewaren wij de gegevens
gedurende de wettelijke bewaartermijnen die voor ons gelden.

5. Informatie, wijziging en bezwaar
5.1 U heeft specifieke rechten ten aanzien van de verwerking van uw
persoonsgegevens. Hierover kunt u altijd contact met ons opnemen.
5.2 Dat geldt zeker ook voor de volgende onderwerpen:
• of wij uw persoonsgegevens verwerken;
• de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken;
• inzage in de persoonsgegevens die wij van u verwerken;
• bezwaren tegen het verwerken van uw persoonsgegevens;
• aanpassing van uw persoonsgegevens als deze (mogelijk) onjuist zijn
verwerkt;
• beperking van uw persoonsgegevens;
• verwijdering (wissen) van uw persoonsgegevens;
• overdracht van uw persoonsgegevens aan uzelf of aan een andere
organisatie op uw verzoek;
• overleg met onze functionaris gegevensbescherming Ayrien Roelofs te
bereiken via ayrien@vandalassurantien.nl;
• vragen over de inhoud van dit Privacy statement.
5.3 Let op: het kan zijn dat wij niet in alle gevallen tegemoet kunnen komen aan een
verzoek. Als dit het geval is zullen wij dit gemotiveerd laten weten.

6. Beveiliging van jouw gegevens
6.1 Wij hebben adequate technische en organisatorische maatregelen getroffen om
uw persoonsgegevens te beveiligen.

7. Verstrekken van gegevens aan derden
7.1 Wij verstrekken uw persoonsgegevens niet zomaar aan anderen. Dat mogen wij
wel doen als u ons daarvoor toestemming heeft gegeven, als wij daartoe verplicht
zijn op grond van de wet of een rechterlijke uitspraak, of als zo’n de verstrekking ten
dienste staat van onze doeleinden van de verwerking van persoonsgegevens.
7.2 Voor de uitvoering van onze bedrijfsvoering en afhankelijk van de verleende
diensten aan u, verstrekken wij uw persoonsgegevens mogelijk wel aan de volgende
personen of partijen:
• financiële instellingen (zoals banken of verzekeraars) bij wie wij voor u een
financieel product aanvragen of bij wie u een financieel product heeft dat wij
voor u beheren; of; waarbij wij u begeleiden tijdens de looptijd van het product;
• personen en instanties die op grond van een wettelijke verplichting
geïnformeerd moeten worden;
• externe partijen die gegevens onder onze zeggenschap en
verantwoordelijkheid verwerken, zoals onze ICT-dienstverlener;
• schade-experts, databases gericht op fraudebestrijding zoals Fish en Cis
• notarissen, advocaten, accountants, taxateurs (in voorkomende gevallen)
7.3 Externe partijen die de persoonsgegevens onder onze verantwoordelijkheid
verwerken, doen dit uitsluitend voor doelen en onder voorwaarden die wij met hen
hebben afgesproken. Dit leggen wij vast in schriftelijke overeenkomsten.

8. Wijzigingen van de Privacy statement
8.1 Het kan voorkomen dat wij dit Privacy statement in de toekomst moeten wijzigen.
Op onze website vindt u steeds het meest actuele statement.

9. Klachtrecht
9.1 Bent u het niet eens met de wijze waarop wij uw persoonsgegevens verwerken
of omgaan met uw rechten als klant? Neem dan in ieder geval contact op met ons
kantoor.
9.2 U kunt ook een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Kijk daarvoor
Share by: